Simbol-simbol Reiki Didedahkan

Simbol-simbol Reiki Didedahkan

Terdapat beberapa simbol Reiki tetapi kebanyakan kaedah Reiki menggunakan hanya empat. Simbol dianggap memiliki tenaga getaran yang unik yang membantu memudahkan rawatan Reiki. Ketika mereka pertama kali ditemui dan diperkenalkan kepada amalan Reiki, simbol-simbol tidak mempunyai nama. Mereka hanya dipanggil dengan nombor, dari satu hingga empat. Walau bagaimanapun, kerana mereka masing-masing menyampaikan tujuan tertentu, mereka diberi nama.

Simbol pertama dipanggil Cho Ku Rei dan ia dianggap sebagai simbol kuasa. Ini bermakna bahawa semasa rawatan Reiki kuasa alam semesta dipanggil untuk membantu dalam penyembuhan. Terjemahan sastera adalah "meletakkan semua kuasa alam semesta yang betul di sini." Melalui simbol ini, Reiki Master mampu menarik tenaga dari sumber dan kemudian dia boleh memberi tumpuan kepada di mana beliau mahu ia pergi.

Simbol kuasa boleh digunakan untuk membersihkan tenaga negatif untuk memohon perlindungan rohani, untuk rawatan diarahkan ke satu tempat atau organ tertentu, dan untuk membantu dalam manifesting keinginan. Ia juga digunakan untuk mengelak tenaga daripada tiga simbol-simbol lain dan juga untuk membuat mereka lebih kuat. Atas sebab ini, simbol ini digunakan pada akhir rawatan tersebut untuk memberikan meterai keemasan.

Simbol kedua dipanggil Sei Hei Ki, adalah Mental & simbol emosi. Seperti nama membayangkan ia, simbol ini digunakan untuk membantu mereka yang ditimpa kesakitan emosi dan / atau kekacauan mental.

Terjemahan harfiah simbol ini bermaksud "Allah dan Kemanusiaan Adakah Satu." Adalah dipercayai bahawa simbol ini membantu mengaktifkan Kundalini, tenaga jasmani terletak di pangkal tulang belakang. Tenaga ini juga membangkitkan semasa yoga dan meditasi yang mewujudkan keseimbangan antara hemisfera kiri dan kanan otak. Ini membawa keharmonian, keamanan, dan rasa kesedaran diperluaskan. Ia juga membantu dalam proses pembersihan, meningkatkan memori, membersihkan sekatan tenaga dan menjajarkan chakra. Ia juga memberi perlindungan psikik dan menghapuskan getaran negatif.

Simbol ketiga dipanggil Hon Sha Ze Sho Nen yang diterjemahkan ke dalam "Simbol Jauh". Sebagai erti yang membayangkan, simbol ini digunakan untuk penyembuhan jarak jauh. Simbol membolehkan saluran Reiki untuk membuka dan menyampaikan Reiki dari jauh, dan juga hantar ke masa lalu atau masa depan.

Simbol ini mewakili gabungan lima kanji atau watak-watak Jepun yang bermaksud: sumber, yang, hanya, kepastian dan pemikiran. Simbol ini juga mewakili memuji-muji Buddha untuk kesedaran betul kerana akar segala-galanya.

Simbol keempat dikenali sebagai Dai Ko Myo dan ini digunakan untuk memulakan pelajar kepada kesedaran darjah Reiki. Ini dianggap sebagai simbol yang paling berkuasa dan hanya boleh digunakan oleh Reiki Master. Inilah sebabnya mengapa simbol ini tidak diperkenalkan sehinggalah Level Three latihan.

Simbol ini adalah kuat kerana ia digunakan untuk menyembuhkan jiwa. Ia berkaitan dengan makhluk rohani pesakit. Itulah yang telah mewujudkan badan, menyembuhkan badan; oleh itu, dengan bantuan simbol ini satu penyakit atau penyakit yang boleh diubati. Penyembuhan bermula pada sumber dan akan melalui medan tenaga individu atau aura. Simbol ini juga digunakan untuk memberikan pencerahan dan keamanan. Ini bermakna bahawa pesakit boleh menjadi lebih intuitif dan bahkan psikik.

Terdapat satu lagi simbol yang kurang digunakan tetapi bernilai menyebut. Ia dipanggil Tama Ra Sha, dan ramai yang menganggap ia lambang keempat meninggalkan Dai Ko Myo dalam kedudukan simbol kelima. Ia digunakan untuk mengimbangi, membuka sekatan dan tenaga tanah.

Bilangan dan kedudukan satu simbol Reiki tidak begitu penting berkenaan makna dan cara di mana masing-masing boleh digunakan. Setiap satu daripada simbol boleh diaktifkan dalam beberapa cara. Pertama, mereka boleh diambil di telapak tangan anda. Kedua, ia boleh dilihat. Ketiga, mereka boleh dieja atau dipanggil dengan kuat tiga kali setiap satu. Kemudian mereka boleh diletakkan atau digunakan chakra pesakit, oh tangan mereka atau di kawasan yang akan dirawat.

Ia adalah untuk sebab-sebab ini bahawa ia adalah penting untuk mempelajari simbol dengan hati, supaya anda boleh menarik mereka dengan betul untuk memanfaatkan tenaga mereka. Anda akan dibekalkan dengan lukisan tepat satu simbol dan juga belajar bagaimana dan bila untuk menggunakan setiap apabila anda membuat keputusan untuk menjadi seorang Reiki Master diri sendiri.

Dan kini bahawa simbol-simbol Reiki diturunkan, anda boleh mula menggunakannya. Hanya ingat bahawa tidak kira bagaimana anda menggunakannya, niat adalah bahawa perkara-perkara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar