7 asli Amerika Penyembuhan Herba Rahsia

7 asli Amerika Penyembuhan Herba Rahsia

Adakah anda menyedari hakikat bahawa orang asli Amerika tinggal di negara ini selama ribuan tahun dan tidak pernah mempunyai satu kes dari banyak penyakit biasa yang kita hadapi setiap hari? Saya percaya sebab mereka lebih sihat adalah kerana mereka tinggal di luar negeri itu dan menggunakan herba dan tumbuh-tumbuhan lain yang makanan dan perubatan mereka. Herba-herba ini masih ada pada kita dan boleh didapati di kedai farmasi, makanan kesihatan tempatan anda atau di banyak laman web dalam talian.

Mari kita lihat pada tujuh daripada herba yang digunakan oleh orang-orang yang sihat:

1. Arnica - Herba ini telah digunakan oleh orang asli Amerika untuk sakit otot dan sendi sakit. Penyelidikan moden telah menetapkan bahawa herba ini berhenti keradangan dan mengandungi pelega kesakitan semula jadi (asid caffeoylquinic). Satu kajian yang dilakukan di Great Britain mendapati bahawa ia juga mengurangkan rasa sakit dan kekejangan yang dikaitkan dengan sindrom terowong carpel. Di samping itu, bahan yang menakjubkan ini meningkatkan peredaran darah ke tisu cedera. Untuk tujuan ini membelinya dalam gel atau krim bentuk topikal dan sapukan ke dalam kulit di mana anda perlu scrapes atau lebam.

2. Cohosh Hitam - Ini estrogen meniru herba dan membantu hormon-kira. Kajian telah mendapati bahawa ia melegakan simptom PMS, termasuk cepat marah dan senggugut. Tidak syak lagi, ini adalah sebab yang Algonquins menamakannya "menyalak kejang." Ia juga membantu mengurangkan gejala menopaus di kalangan wanita yang lebih tua seperti hot flashes dan berpeluh malam. Herba ini dipercayai berkesan sebagai terapi hormon preskripsi, tolak kesan-kesan buruk. Selain daripada manfaat ini, satu kajian baru menunjukkan bahawa herba ini boleh mengurangkan risiko mendapat kanser payudara sebanyak 60%.

3. Sagebrush - orang asli Amerika sering dibakar herba ini untuk membersihkan udara di upacara. Datang untuk mengetahui, tumbuhan ini mengandungi beberapa bahan-bahan yang mempunyai ciri-ciri antiseptik dan anti-radang. Apabila ia dibakar, ruang di sekeliling ia dibersihkan kerana bahan-bahan yang dilepaskan ke dalam udara. Apabila bahan-bahan ini disedut ke dalam paru-paru dan memasuki aliran darah, mereka boleh membunuh kuman berbahaya. Dengan cara ini, kilang itu kita bercakap tentang di sini tumbuh liar di Amerika Syarikat barat dan tidak berkaitan dengan rempah yang digunakan dalam masakan.

4. Saw Palmetto - Sekarang mungkin semua orang tahu bahawa saw palmetto boleh mengurangkan risiko kanser prostat, tetapi baru-baru ini telah mendapati bahawa apabila digunakan oleh wanita, ia menghilangkan bulu muka. Ia bertanggungjawab untuk kedua-dua manfaat yang tidak berkaitan kerana ia mengimbangkan hormon badan. Ia juga digunakan untuk membantu pesakit yang mempunyai sindrom ovari polisistik.

5. Stinging nettle - New penyelidikan menunjukkan bahawa herba ini mempunyai banyak manfaat dan bahawa ia adalah 50% lebih berkesan untuk mengatasi alahan hidung daripada yang paling popular over-the-counter meds. Ia seolah-olah bahawa herba ini menghalang pengeluaran histamine, yang merupakan bahan kimia yang dihasilkan oleh sistem imun yang menyebabkan kesesakan, bersin dan lain-lain gejala alahan yang berkaitan. Ia merupakan pelega kesakitan semula jadi dan anti-radang, juga, dan membantu mengecutkan bengkak saluran hidung.

6. White Willow - orang asli Amerika yang dibuat teh dari herba ini dan meminumnya untuk melegakan sakit-sakit badan. Kulit kayu tumbuhan ini mengandungi salicin, yang merupakan bahan kimia yang sama dalam aspirin yang bertanggungjawab untuk melegakan kesakitan. Terdapat perbezaan dalam bagaimana bahan yang sama dari dua sumber yang berbeza diserap oleh badan: aspirin berfungsi lebih cepat, manakala willow putih melegakan kesakitan lebih lama. Keuntungan tambahan dari willow putih adalah bahawa ia tidak merengsakan perut. Anda boleh sama ada minum ini sebagai teh atau mengambil dalam bentuk kapsul.

7. Yarrow - The Navaho dipanggil bunga ini kecil "perubatan kehidupan," dan ia mengandungi bahan-bahan yang boleh mati rasa sakit pada kenalan. Ia juga mengandungi bahan pengental semula jadi yang membantu menghentikan pendarahan dari luka. Ia juga merupakan antiseptik dan membunuh bakteria permukaan. Cherokee bermandikan daun tumbuhan ini selepas pertempuran untuk membantu masa penyembuhan kelajuan. Ia juga boleh digunakan untuk ruam kulit dan keadaan seperti ekzema. Carilah ia di kedai makanan kesihatan anda dalam krim atau bentuk salap.

Orang asli Amerika sangat biasa dengan tanah itu, mereka mendapati ciri-ciri perubatan herba ajaib yang membantu menjaga mereka yang sihat. Keindahan sebenar menggunakan herba ini adalah bahawa mereka tidak menghasilkan kesan-kesan buruk preskripsi dan over-the-kaunter ubat-ubatan. Saya tidak tahu tentang anda, tetapi itu sudah cukup bagi saya untuk memberi ini cuba jika perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar