Bawang putih Untuk Herpes

Bawang putih Untuk Herpes

Bagi mereka yang tidak keberatan bau, bawang putih mentah boleh mempunyai banyak manfaat kesihatan yang besar. Walaupun overusing ia boleh membawa kepada perkara-perkara seperti kembung perut dan pedih ulu hati, dan menggosok secara langsung pada kulit boleh menyebabkan terbakar, ramai orang mendapati bahawa bawang putih boleh membantu mencegah wabak herpes.

Walaupun syarikat-syarikat farmaseutikal tidak boleh meletakkan paten di atasnya, penyelidik di seluruh dunia masih mengemukakan laporan mengenai menakjubkan ciri-ciri anti-virus, anti-bakteria dan anti-kulat bawang putih. Bawang putih juga telah menunjukkan keupayaan meningkatkan antioksidan dan imun dan juga ciri-ciri anti-radang. Sains telah menunjukkan bahawa ia telah membuktikan manfaat untuk orang yang mengalami kencing manis dan bagi mereka yang mempunyai risiko untuk mendapat kanser dan penyakit jantung. Memakan bawang putih juga boleh membawa kepada kesihatan jantung yang baik kerana ia membantu menurunkan paras kolesterol tidak baik dan tekanan darah, membantu dalam aliran darah yang lebih baik dan juga boleh membantu mencegah strok.

Para penyelidik menunjukkan sebatian sulfur (barangan yang memberikan ia kepedasan yg berbau busuk itu), terutamanya allicin sebagai sebab mengapa bawang putih adalah satu kuasa besar manfaat kesihatan. Allicin terbentuk apabila bawang putih cincang, dihancurkan atau dikunyah dan menjadikan kehadirannya diketahui dengan memberi luar bahawa bau pedas bahawa kedua-dua dapat menolak dan menarik. Bawang putih lebih banyak berlegar-legar, lebih allicin ia mewujudkan tetapi allicin yang kemudian mula cepat hilang, terutamanya selepas ia terdedah kepada haba.

Dalam makmal, kompaun allicin telah menunjukkan keupayaan untuk membunuh virus, bakteria dan kulat membuat bawang putih senjata ampuh melawan jangkitan anggota badan yang disebabkan oleh bakteria, kulat, atau virus. Semasa Perang Dunia I, bawang putih sebenarnya gunakan untuk membantu menghentikan penyebaran gangren pada tentera yang cedera. Bawang putih boleh digunakan jangkitan semua jenis termasuk batuk, selsema, kaki makan air dan jangkitan yis. Ia juga boleh digunakan untuk membantu menghentikan penyebaran jangkitan kulit seperti herpes dan ketuat.

Diallyl Sulfida juga dibentuk, manakala tidak antikulat seperti allicin, sebatian ini agak hardier dan yang besar untuk hati dan sistem imun. Mereka boleh meningkatkan peredaran anda, menurunkan kolesterol anda, yang seterusnya akan membantu menjaga tubuh anda daripada tertekan, menjaga jerawat pada tahap minimum. Bawang putih juga mengandungi banyak vitamin dan mineral lain yang termasuk Vitamin C, B6, selenium, magnesium, kalium, kalsium, mangan dan flavonoid.

Penyembuhan semulajadi untuk Herpes

Sejak bawang putih adalah penyakit di seluruh pejuang, ia berfungsi sebagai terapi alternatif semula jadi yang besar untuk banyak penyakit biasa termasuk jerawat, kudis sejuk dan herpes virus kompleks. Ia membantu meningkatkan sistem imun dan melawan jangkitan dengan ciri-ciri anti-bakteria, anti-virus, dan anti-fungal.

Walaupun bawang putih boleh digunakan sebagai sapu, ia boleh menjadi keras pada kulit dan juga boleh membakar. Adalah lebih baik untuk menelan dan biarkan ia bekerja pada anda dari luar dan dalam. Menghancurkan atau memotong dua ulas bawang putih dan memasukkannya ke dalam air suam. Minum ini dua kali sehari dengan makanan. Ini akan membantu membuang toksin dalam badan dan melawan jangkitan. Anda juga boleh meletakkan bawang putih yang berlegar-legar ke dalam sedikit minyak zaitun suam dan kemudian merebak pada makanan anda selepas memasak. Bawang putih boleh tidak bersetuju dengan anda, jadi rawatan ini bukan untuk semua orang. Jika anda mempunyai reaksi negatif kepada bawang putih, terdapat ekstrak bawang putih yang berbeza yang boleh membuktikan bermanfaat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar