Apa Adakah tonsil Stones dan Mengapa Anda Perlu menghilangkan Mereka?

Apa Adakah tonsil Stones dan Mengapa Anda Perlu menghilangkan Mereka?

Batu tonsil dan gejala-gejala yang berkaitan boleh menyebabkan banyak kesusahan kepada orang yang mengalami mereka. Sebuah batu tonsil biasanya akan terdiri daripada warna berkrim sekaligus hadir dalam tonsil di belakang tekak.

Kebanyakan majlis-majlis mereka akan batuk dan dalam beberapa kes malah dia mungkin ditelan tanpa pesakit benar-benar perasan. Jika anda untuk batuk satu sehingga, cuba squashing ia. Ini akan memberikan anda satu petunjuk yang baik bau busuk, dan sebab mengapa mereka menyebabkan nafas sangat buruk. Walaupun nafas berbau adalah gejala Tonsilloliths, atau batu tonsil, itu tidak bermakna setiap orang yang mempunyai nafas berbau mesti juga mengalami keadaan ini.

Keadaan ini boleh menjadi sukar untuk berbincang dengan pembekal penjagaan kesihatan seperti doktor dan doktor gigi dan lebih-lebih lagi dengan rakan-rakan dan keluarga. Banyak mengalami keadaan ini sepanjang seluruh hidup mereka dan tidak pernah mendapatkan rawatan atau nasihat.

Dengan pengenalan Internet, ini telah mula berubah secara mendadak. Ia tidak pernah menjadi kenyataan sebelum ini untuk menjalankan penyelidikan menyeluruh dalam privasi rumah anda sendiri. Internet telah membolehkan orang untuk melihat tanda-tanda mereka dan mencari orang lain dengan keadaan yang sama. Maklumat ini telah berguna, jika hanya untuk menyedari bahawa anda tidak adalah satu-satunya yang mengalami gejala-gejala ini.

Menjalankan penyelidikan dengan cara ini juga bermakna bahawa anda mampu untuk mengetahui mengapa batu tonsil terbentuk di tempat pertama dan juga kaedah rawatan yang digunakan, dan mengenal pasti sama ada mereka boleh menjadi berkesan bagi orang-orang yang telah mencuba mereka.

Sebagai pesakit yang diri saya, saya tahu bagaimana rasanya ingin mencuba rawatan yang berbeza dan mencari mereka tidak bekerja. Ia boleh menjadi satu proses yang mahal dan menyedihkan di sepanjang masa. Antara kaedah-kaedah Saya telah mencuba telah dapat mengurangkan bau mulut saya tetapi hanya untuk beberapa jam pada satu masa.

Orang ramai mula untuk menjadi lebih sedar dan berpendidikan tentang keadaan ini, yang merupakan berita baik untuk rakyat yang mempunyai sehingga kini, telah menderita dalam senyap.

Walau bagaimanapun batu tonsil boleh dihapuskan dan / atau mencegah dengan menggunakan semula jadi, rawatan rumah. Ubat-ubat sedemikian biasanya sangat mudah dan kos yang sangat rendah, mereka bekerja sangat cepat dan tidak menyebabkan kesan sampingan. Pada asasnya, ia saya terpulang kepada anda sama ada anda ingin bergantung kepada ubat-ubatan preskripsi mahal dan membiayai doktor gigi sudah sangat kaya atau menyimpan wang anda dan membuang batu tonsil anda untuk kebaikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar