Selsema dan flu Update

Selsema dan flu Update

Oleh kerana dunia organisasi perubatan mengakui bahawa farmaseutikal moden menjadi tidak berkesan untuk memerangi penyakit yang menyebabkan virus dan bakteria seperti selesema dan selesema, mereka mula mencari rawatan ubat dan alternatif.

Satu kajian semula jadi alternatif seperti bermula pada tahun 1960-an di Denmark dan Perancis dengan kajian oleh Dr.Remy Chauvin dan Aagard Lund. Lund adalah salah satu yang pertama di Barat untuk mengenali sifat-sifat Propolis sebatian resin dihasilkan oleh lebah sebagai perangsang imun, dengan ciri-ciri anti-bakteria. Analisis kimia mendedahkan bahawa ia adalah satu gabungan kompleks resin tumbuhan, lilin lebah, minyak aromatik dan debunga lebah.

Lund adalah yang pertama untuk membangunkan satu proses untuk memelihara propolis. Proses itu masih digunakan oleh banyak pengeluar hari ini untuk memastikan integriti penyembuhan propolis dan sifat antivirus.

Chauvin, yang menjalankan kajian beliau di Sorbonne di Paris, kini dianggap sebagai kuasa yang terkenal di dunia pada propolis. Beliau menyatakan, "Ahli-ahli sains percaya bahawa alam mempunyai ubat bagi setiap penyakit itu hanya satu perkara yang mencarinya." Beliau juga menunjukkan bahawa propolis mengurniakan satu sejumlah besar vitamin dan mineral apabila diambil secara dalaman, manakala antibiotik melakukan sebaliknya menyebabkan kekurangan dalam nutrien penting.

Kami mungkin menggunakan analogi ini dalam menerangkan penggunaan propolis untuk selesema dan selesema: Jika badan kita adalah istana dan dalam bahaya yang diserang oleh tentera perompak, ia akan lebih masuk akal untuk mengukuhkan dinding sekitar istana, bukannya berangkat bom yang sewenang-wenangnya akan memusnahkan dinding dan perompak sama.

Kajian di Brazil, Australia dan Bulgaria telah menunjukkan bahawa propolis berfungsi bersama-sama dengan antibiotik sintetik dengan meningkatkan keberkesanan penisilin dan antibiotik lain dengan seratus peratus.

Jadi, apakah bahan kimia penyembuh ajaib ini? Empat puluh hingga lima puluh peratus daripada propolis terdiri daripada damar, yang kaya dengan flavonoid. Flavoniods wujud dalam semua tumbuhan mekar, tetapi mereka mempunyai ciri-ciri yang berbeza apabila dijumpai di dalam propolis. Pakar percaya bahawa enzim dikumuhkan dalam air liur lebah apabila propolis proses lebah menghasilkan perubahan kimia dalam flavanoids.

Terdapat banyak jenis flavanoids, tetapi yang paling penting adalah Pinocembrin dan Galanin, yang mempunyai ciri-ciri terapeutik yang ketara. Mereka akan ditunjukkan untuk mengukuhkan shell protein sekitarnya virus sejuk dan selesema, yang menjadikan virus dan bakteria berbahaya. Ia juga merangsang interferon yang merangsang sistem imun.

Flavanoids terdiri daripada sebanyak dua puluh peratus daripada sifat-sifat biokimia propolis, yang mungkin menjelaskan mengapa ia seperti agen penyembuhan semula jadi yang kuat

Penyelidikan pengguna menunjukkan bahawa sebahagian besar pengguna, seperti yang saya lakukan, mengambil propolis secara tetap untuk kekal baik, untuk mengekalkan sistem imun yang kuat untuk menghindari batuk, selsema dan flu. Saya sentiasa mengambil 2 x 2 kapsul gram; gandakan dos saya sebelum penerbangan jarak jauh untuk beberapa hari sebelum berlepas, hanya untuk meningkatkan sistem imun saya. Bye the way, propolis adalah mudah didapati di semua kedai-kedai makanan kesihatan yang baik.

Propolis boleh menyebabkan reaksi alahan pada sesetengah orang (kira-kira 1 dalam 2000). Jadi, jika anda alah kepada sengatan lebah atau madu kemudian menjaga, dan hanya bermula dengan dos yang kecil. Sesetengah penternak lebah membangunkan ruam semasa menghadiri sarang mereka pada musim panas, tetapi ruam mereka tidak lama lagi hilang dalam musim sejuk apabila tidak ada aktiviti sarang.

Wanita hamil dinasihatkan untuk memeriksa dengan doktor mereka sebelum mengambil makanan tambahan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar