Bantuan Badan Anda Sihat Diri

Bantuan Badan Anda Sihat Diri

Atas dasar yang biasa, perubatan arus perdana untuk mendiagnosis dan merawat penyakit perubatan dan penyakit-penyakit akut adalah cara untuk pergi. Semua pelbagai kajian saintifik, kawalan kualiti, standard yang ketat, dan keberkesanan diuji secara meluas menjadikan perubatan konvensional pilihan yang logik dan selamat.

Walau bagaimanapun, sebagai tambahan kepada cara saintifik biasa, saya terpesona dengan perubatan alternatif pelengkap dan rawatan sebagai satu cara untuk meningkatkan kuasa penyembuhan diri tubuh. Secara peribadi, saya telah mengalami kuasa penyembuhan pelbagai titik tekanan dan terapi bertenaga.

Apabila pulih daripada kemalangan saya, saya menggunakan banyak jenis urutan Shiatsu, akupunktur (leher, kaki dan lutut) dan perubatan Cina. Saya mengikuti semua itu dengan pelarasan kiropraktik untuk membetulkan keadaan kembali cara yang betul. Ramai menganggap pemulihan cepat saya untuk menjadi keajaiban.

Akupuntur dan Perubatan Cina

Acupuncture menggalakkan kesihatan dan melegakan kesakitan dan penderitaan dengan mencapai peredaran darah yang berkesan dan menormalkan aliran tenaga hayat ("Chi") di dalam badan. Dengan merangsang rangkaian badan garisan meridian di mana Chi mengalir, akupunktur mempercepatkan keupayaan diri penyembuhan badan dan meningkatkan sistem imun.

Kemalangan ski saya menyebabkan Chi saya untuk benar-benar terganggu (saya berasa amat lemah) dan otot leher saya telah benar-benar dirampas. Saya tidak dapat menggerakkan kepala saya sama ada ke tepi atau ke atas dan ke bawah. Selain fisioterapi, saya juga mempunyai sesi akupunktur (4 seminggu) dan mengambil-rumah adat-disediakan Perubatan Cina (ia adalah besar, tetapi ia bekerja). Selepas setiap sesi julat pergerakan leher saya adalah lebih besar dan kelajuan pemikiran saya dan kuasa peribadi telah bertambah baik.

Saya juga menggunakan akupunktur untuk menyembuhkan lutut kronik mencederakan saya. Selepas hanya beberapa sesi, saya tidak lagi berasa sejuk yang berkaitan atau sakit teruk di lutut, gerbang saya tidak lagi mencederakan, dan setiap hari saya sakit belakang yang lebih rendah telah hilang sepenuhnya. Saya kini boleh berjalan jarak sekitar lebih lama dan dengan postur saya lurus sempurna saya merasakan keseluruhan lebih sihat dan lebih yakin.

Selepas kira-kira 15 sesi, semua kesakitan telah hilang sepenuhnya. Saya juga perasan peningkatan dalam gerbang kaki saya. Mereka kurang rata! Itu adalah transformasi difikirkan selepas kaki rata selama bertahun-tahun!

Shiatsu Massage

Satu hari, saya bangun rasa seperti saya memerlukan sesuatu, rangsangan, merempit, peralihan, sesuatu. Saya mengambil mandi, tetapi ia tidak membantu. Ia adalah hari yang indah dan cerah, yang tidak membantu sedikit. Saya cuba hanya memutuskan untuk rasa yang berbeza, tetapi saya terlalu jauh ke bawah skala kegembiraan. Selepas mencuba beberapa perkara saya akhirnya membuat kesimpulan bahawa saya perlu untuk membersihkan dan detox badan saya. Saya mengambil keputusan sesi Shiatsu akan menjaga itu baik, sampingan manfaat tekanan pada tisu yang mendalam.

Di Klinik Shiatsu saya pergi ke saya bertanya untuk sesi pembersihan. Tidak lama selepas itu dan satu lagi mandi panas (disyorkan selepas Shiatsu), saya berasa begitu banyak secara dalaman lebih ringan, lebih bersih dan licin - seperti saya hanya mempunyai minyak yang ditukar kepada sintetik mewah. Sikap kembali, suara kuasa kembali, dan mata kuat kembali. Secara muktamad berasa lebih baik dan lebih mendalam (kaki berasa lebih kukuh dan lebih berat di atas tanah), dan perasaan buruk sekali dibubarkan dari dalam.

Shiatsu urut tisu yang mendalam juga sesuai sehari selepas senaman intensif (kuasa atau kardio) untuk melonggarkan otot ketat dan tegang dan menghalang pembentukan knot. Ia juga menenangkan anda, meningkatkan mood, dan meningkatkan aliran Chi dalam badan - tenaga kehidupan penyembuhan.

Manfaat untuk wanita: Shiatsu membantu melegakan kekejangan haid dan ketidakselesaan dengan menenangkan sistem saraf, santai kekejangan otot dalam rahim dan menggalakkan pembebasan kelancaran darah.

Kualiti berbeza-beza antara tempat-tempat dan pengamal, jadi meminta rakan untuk cadangan atau melakukan penyelidikan anda sendiri. Sesetengah pelan insurans kesihatan meliputi urutan Shiatsu jika pengamal itu didaftarkan (RMT) - semak dengan pembekal insurans anda.

Reiki

Reiki menjadi penawar dan bersantai terapi Jepun ditadbir melalui sentuhan yang sangat lembut. Pengamal meletakkan tangan bersama-sama pusat-pusat tenaga dan laluan di kepala, leher, bahu, dada, perut, kaki dan kaki. Reiki mengimbangkan tenaga badan pada tahap fizikal, mental, emosi, dan rohani, sekali gus mempercepatkan proses penyembuhan diri tubuh.

Sesi Reiki pertama saya amat penyembuhan. Cahaya, haba, kelonggaran, keamanan, ketenangan. Apabila [pengamal, kawan yang sangat baik saya] telah dilakukan saya berkata: "jadi itulah yang langit rasanya!" Saya merasa baik selepas: lebih kuat, lebih yakin, lebih menyeluruh, sangat mendalam dan berpusat, postur dan berjalan kaki padu kembali.

Dia memberitahu saya Saya mempunyai 2 bidang-bidang utama: lutut dan tekak. Saya terpaksa menggunakan pemanas lutut lagi. Untuk tekak saya memerlukan nasihat yang penyanyi itu bagaimana untuk menjaga ia. Beliau juga memberitahu saya bahawa saya suka ruang terbuka dan jarak jauh, dan saya terpesona dengan api. Yep! Plus menunjukkan kepada saya mengambil Dalai Lama mengenai diri. Saya ada dan hanya perlu benar-benar menyedarinya.

Dia juga berasa tenaga yang aku rindu kepada seorang teman. Oleh itu mesej yang saya terima dalam meditasi: "mengatakan ya kepada tawaran yang munasabah, mengatakan ya kepada cinta," sekurang-kurangnya untuk beberapa ketika.

Hatha Yoga

Hatha Yoga adalah sejenis tenang, perlahan-tanggung dan meditasi yoga, tetapi masih fizikal dan mencabar. Ia melibatkan senaman pernafasan mudah, seluruh badan regangan, kekuatan statik ditimbulkan olehnya, dan di atas semua sangat santai.

Ia adalah sempurna selepas hari yang panjang di tempat kerja atau apabila anda perlu berehat dengan cara yang sihat dan produktif (bertentangan dengan menonton TV). Kelas dan pengajar berbeza-beza, jadi cuba berbeza sedikit dan memilih satu yang paling sesuai untuk anda, iaitu. meletakkan anda dalam keadaan syurga.

Setiap kali saya menghadiri Hatha kelas Yoga Helen (2-3 kali sebulan) ia saya dengan baik. Kelas tersebut mempunyai kadar yang sempurna, aliran yang sempurna, peralihan sempurna, regangan yang sempurna, dan hanya tahap kesukaran yang betul. Ia juga meningkatkan tenaga yang sesuai dan menyediakan saya dengan penyelenggaraan besar daripada badan, minda dan semangat.

Tips rawak beberapa dari pengalaman peribadi:

Hot Hatha Yoga mempunyai bonus tambahan haba, yang membuat regangan lebih mudah dan anda juga memecahkan beberapa peluh yang serius. Bagi saya Haba Yoga adalah sangat lumayan, tetapi ia bukan untuk semua orang. Trick adalah untuk tidak makan berat sebelum kelas dan minum banyak air semasa kelas.

Yoga perlahan dan tenang adalah baik dan santai, tetapi seseorang mesti mengamalkan imbangan keseluruhan (ying-yang) dan melakukan senaman yang bertenaga dan bahan letupan juga (contohnya. Latihan litar atau sukan yang aktif cepat).

Apabila melakukan pokok itu menimbulkan, seseorang itu perlu memberi tumpuan kepada satu tempat untuk tetap seimbang dan mengekalkan pose itu. Kita harus berjaga-jaga sepenuhnya dan masa kini, namun santai.

Pertimbangkan Qi Gong (Chi Kung) atau Tai Chi sebagai alternatif kepada Hatha Yoga jika anda sedikit lebih tua.

Maklumat lanjut

Tidak ada komentar:

Posting Komentar