CAM - percuma dan Alternatif

CAM - percuma dan Alternatif

Perubatan moden, dengan semua pil dan prosedur invasif, tidak memenuhi keperluan semua pesakitnya. Banyak ubat-ubatan yang biasa digunakan mempunyai kesan sampingan yang teruk, dan boleh merosakkan organ-organ dalaman jika diambil dalam tempoh masa. Sebahagian merasa kuat bahawa doktor dan jururawat tidak memberikan perhatian yang cukup dan hanya seolah-olah mengeluarkan perintah-perintah dan arahan dan bukannya benar-benar mendengar. Walaupun ia masih idea yang baik untuk selalu berjumpa doktor untuk diagnosis yang tepat untuk sebarang penyakit atau kecederaan, ramai yang menambah lawatan ke doktor penjagaan utama mereka dengan mencuba ubat percuma dan alternatif (CAM) rawatan.

CAM Tidak Mungkin Untuk Semua

Dari segi mendapat diagnosis yang tepat, perubatan moden berdegup daripada perubatan alternatif. Anda tidak perlu mencari ubat percuma dan alternatif jika anda mempunyai masalah kesihatan kecemasan, atau jika anda kagum dengan sesuatu yang menyakiti seperti kemurungan atau keresahan - anda perlu mendapatkan rawatan ini di bilik kecemasan atau dengan psychotherapist yang terlatih. Perubatan komplimentari dan alternatif boleh, bagaimanapun, akan digunakan dalam pelan rawatan anda secara keseluruhan sebagai satu cara untuk mengelakkan prosedur dan ubat-ubatan yang tidak perlu invasif sementara masih mencari kelegaan daripada gejala.

Perubatan komplimentari dan alternatif akan mengharapkan anda untuk membuat beberapa perubahan kehidupan. Jika anda tidak bersedia untuk membangunkan tabiat yang sihat, ia tidak boleh menjadi masa yang terbaik untuk anda untuk mencuba ubat percuma dan alternatif.

Anda Adakah Sebahagian Daripada Penyelesaian

Ramai orang yang teruja untuk mempunyai apa-apa peranan yang kuat dalam rawatan perubatan percuma dan alternatif mereka yang mengambil bahagian dalam. Pengamal anda bukan pekerja keajaiban, dan akan bergantung kepada input anda dan membuat cadangan sewajarnya. Ia terpulang kepada anda sama ada anda mengikuti cadangan ini dan juga menjejaki dengan reaksi anda kepada pelbagai elemen. Sebagai contoh, jika anda cuba untuk berhenti merokok terdapat banyak bidang kehidupan anda, anda akan perlu untuk mengambil lihat. Siapakah yang akan menyokong keputusan anda dan menggalakkan anda di sepanjang jalan? Siapa yang tidak akan? Bagaimana anda akan mengendalikan mereka yang tidak menyokong usaha anda? Mempunyai rancangan untuk menangani tekanan berhenti merokok mungkin semua yang diperlukan untuk anda untuk akhirnya menendang tabiat untuk kebaikan.

Penyelidikan jenis perubatan percuma dan alternatif yang menarik bagi anda. Ini akan memberikan anda pemahaman tentang amalan dan teori-teori di belakangnya. Ini juga boleh berfungsi untuk membantu mengurangkan rasa tidak berdaya pesakit sering merasakan semasa rawatan perubatan moden.

Hanya kerana seorang selebriti atau rakan tertentu menggunakan percuma dan perubatan alternatif tidak bermakna ia adalah pilihan yang tepat untuk anda. Anda hanya perlu mencubanya jika anda benar-benar mempunyai kepentingan di dalamnya. Naluri anda akan memberitahu anda jika ini adalah perkara yang betul untuk anda, jadi percaya dengan mereka!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar